søndag 12. mai 2019

Å elske

Eg vakna or draumen, og det stod so klart for meg 
"Å elske, og bli elska"!
...
og heile den dagen kjende eg kor viktig det var å elske medan eg kan...
...
for kva er vel viktigare i livet?


Det er ikkje ofte at alle borna er heime samtidig <3 <3 <3

Dei to eldste har flytta ut, og bur/ jobbar/ studerer andre stader, og minstkjellå bur endå ei stund heime <3 enn so lenge ;)


Me åt potetball med det som sømer seg, attåt... Sidan kom foreldra mine ein tur <3 og me åt 17.mai-kake (= Pavlovakake), sidan alle er spreidde for alle vindar på sjølvaste nasjonaldagen <3
<3 <3 <3
I ettertid ( no når eg skriv), kjenner eg på ei så stor takknemlegheit for tida ilag <3 sjølve kjærleiken i det å lage mat, vere saman, praten, og samhaldet <3  eg er evig takknemleg for desse "små", men "store" tinga ilag.

<3 <3 <3


Eg søkte google.no på "å elske" - og fekk desse artiklane opp...

"Hva vil det si å elske"? - Aftenposten 
 - Kjærlighet er ikke bare følelser, men også vilje...
...

"Fem måter å elske på - NRK Livsstil - Tips, råd og innsikt"
Lær hvordan du får kjæresten din til å elske deg. Her er samlivsekspertens råd...
...
"Lær å elske i 5 trinn - Utforsk Sinnet"
NB! hmmmmm.....her var det mykje rart...
...
"Hva vil det si å elske? - Verdidebatt"
Ved å utforske kjærlighetsbegrepet avdekkes en ruvende avgrunn mellom påskemysteriets og sekularismens- normative menneskesyn...
...
"Bjørg Thorhallsdottir:- Å elske er noe av det mest sårbare som finnes ( Tara.no)
- Det å holde en annens hjerte, er et av livets største ansvarsoppgaver, og når du først skal gi bort ditt eget, gjør det fullt og helt.
...
"Hva vil det si å elske noen? - Forelskelse -  VG Nett Debatt - Vg.no
...
"Å elske og bli elsket ( Gyldendal)
- Boken som både utfordrer og inspirerer. En gave til alle som ønsker å ta vare på kjærligheten.
...
"Elske - siterte tekster"

" Det hender jeg elsker deg
så høyt at jeg får høydeskrekk.
Da tar du handa mi og elsker meg
ned på bakken igjen". (Kjerstin Aune)

"Hvis du elsker noen. Hvis du har noen kjær. Si det. Vis det. Vær det. (Anbjørg Sætre Håtun)

"Husk å elske
mens du tør det.
Husk å leve
mens du gjør det". ( Piet Hein)

"Elsk meg litt, men elsk meg lenge". (Christopher Marlowe)

"Å elske er å bytte blikk med en annen". ( Stein Mehren)

"Det finnes bare èn lykke i livet; å elske og bli elsket" ( Georg Sand)

"Hvis du elsker noen, sett dem fri. Kommer de tilbake, er de dine. Kommer de ikke, har de heller aldri vært det". (Ukjent)

" - Er det ikke litt for tidlig
å si at du elsker meg, sa hun
- Er det ikke litt for seint
å be meg om å la være, sa han". ( Trygve Skaug)
...

"Elske - Wiktionary"
ELSKE - Å SETTE HØY PRIS PÅ NOE/NOEN; HA KJÆRLIGHET TIL.
HA SEKSUELL OMGANG MED.
Å ELSKE/ELSKA - ELSKAR - ELSKA - HAR ELSKA -ELSK/ELSKE/ELSKA
 - å sette stor pris på noe/ noen: ha kjærlighet til

"Hva er å elske? - ung.no

***

Jøye då for eit mylder av artiklar, både bra, og mindre bra... 

***

Det aller viktigaste for meg, er å elske det eg gjer, når eg gjer det - fullt og heilt <3

Klem frå fruANE <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar