fredag 14. juni 2013

Strikkedilla!


Eg elskar å strikke og hekle...so dette innlegget handlar om gleda av å skape noko av lekre fargar i bomullsgarn... 
For det er SOMMAR! 
Då likar eg bruke bomullsgarn.


Det er så mange flotte bloggar rundt omkring...
og eg vert heilt tullete av alt det fine som vert laga... 


For litt sidan kom eg fram på siste boka til Arne & Carlos, på Biblioteket :) 
Stor stas! 
Eg diggar dei!


Og sidan eg hadde ei korg med bomullsgarn, var det berre å sette i gong ;)


Eg "reira" meg ute på verandaen, og starta på Hippie ;)


So langt kom ho... før ein "heng-på-along" tok merksemda mi...

Dette er prosjektet nett no!


...medan desse er dei siste "små-prosjekta"...


Potteskjular...


Gryteklutar/ tvoger...dominostrikk!


Halvpatent!


Ha ei fin strikkehelg du også :)
Klem frå ANE

8 kommentarer:

  1. Elsker slike litt kaotiske (unnskyld;) innlegg med masse inspirasjon:))) Har gått rundt og sett på egne garnkurver en stund nå, men vet ikke helt hva jeg vil.... i dag har jeg "gjøre-det-som-faller-meg-inn-dag" som belønning til meg sjøl for en slitsom tannlegedag i går:) Det gjelder å utnytte alle muligheter til å få kost seg:) Jeg havna derfor på arbeidsrommet der jeg prøver å tenke nytt om noen av alle syprosjektene der!!! Trenger noe nytt og spennende i Tingstuo....:)Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Herleg kommentar! Endå herlegare dag du har :) kos deg med all inspirasjon du måtte finne i kaoset ;) klem tilbake

      Slett
  2. Nydelige fargar og flott inspirasjon!

    God søndag :-)

    SvarSlett
  3. Tenkte akkurat på om du viste om bittamigruppa :)
    Så fine prosjekter du har!! Jeg og har den boka, og har planer om å ta den med som feriestrikk. Må ha litt hagestrikk som kan sette mitt preg på hagen/inngangspartiet på Nes :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du stakk innom :) alltid prosjekt i heimen :) no er me i Tyskland( fikse bobil mm). Hippie er med som maskot! Gler meg til å treffe dokke på Nes <3 klem

      Slett
  4. Hei du - ja nå er det lenge siden innlegg her hos deg;) Du spør om utstilling og Tingstuo; Utstillinga er åpen onsdag 16 - 19 og lørdag søndag (i dag også) fra 13 - 16 tror jeg det var . Men det går an å si fra at man kommer så kan det låses opp utenom disse tidene også. Jeg har siste jobbuka før ferie, men vet ikke akkurat hvilken dag vi drar.... ikke gode planleggere her i huset - men bort må vi etter denne travle sommeren! Opptatt med besøk hele torsdagen, men onsdag ettermiddag er både utstillinga og jeg åpen, trivelig om du kommer innom:) Klem

    SvarSlett
  5. Hei igjen - har vært på fjelltur i dag - derfor sent svar:) Aner faktisk ikke hvor bobiler kan stå her i kommunen, og hva en bobil trenger for å stå for å si det sånn;) Vil jo tro det er trygt rundt om kring her, har aldri hørt at noen er blitt antastet på noe vis som har campet eller oppholdt seg her ellers. Akkurat her i bygda er det vel ikke noen typiske oppstillingsplasser, men ser jo av og til at folk står på utkjørsler ved vegen. Det går sikkert greit for ei natt:) Klem fra ei utslitt fjelldame...:)

    SvarSlett